Hi haurà una sessió conjunta d'inici de lectura introductòria.
A partir d'aquest moment haureu d'interactuar a TWITTER segons les activitats proposades i seguint una sèrie de normes :
PATRIMONI NATURAL
HISTÒRIES NATURALS DE LA PARAULA
ACTIVITAT LLIBRE DE LECTURA #TUSON
NORMES
D’ÚS
1.
Identifica cada tuit o piulada amb l’etiqueta #lecturaTuson per
poder accedir i recuperar el contingut indexat en aquesta categoria.
2.
Redacta cada piulada de manera formal i
adequada a la norma. Usa tots els caràcters, sense majúscules i reserva les
emoticones per a la comunicació personal.
3.
Diferencia la informació que aportes d’aquella que cites. Recorda: si cites un
text, usa les cometes i publica l’enllaç.
4. Cita
l’autor de la informació que comparteixes. Per fer-ho, pots escriure “via
@NomUsuari”.
5.
Interactua amb les persones que usen la mateixa etiqueta per compartir i
comentar la informació que aporten i per agrair una dada nova o un enllaç
interessant. Recorda usar sempre “@NomUsuari” .
6.
Intenta aportar valor: escriure un tuit sense nova informació simplement és fer
soroll.
I
recorda:
1.
L’ús que fem de Twitter amb
aquesta etiqueta és formal i acadèmic, no conversem (usa els MD)… La finalitat
del tuit és resumir continguts de l’espai de la classe, informar d’una lectura
o d’un estudi, compartir un enllaç o dades d’una anàlisi, en definitiva,
aprendre i ampliar els horitzons de l’espai de la classe a qualsevol hora, dia
o lloc.
De l’apunt de Gemma Lluch
Twitter i la comunicació acadèmica (http://www.gemmalluch.com/twitter-lectura/ )
QUÈ ÉS EL QUE HEM DE FER?
@natxomr, Ignasi Moral Reig de l’IES El Quint (Riba-roja de Túria) també
ens ajuda a publicar i seguir unes normes:
-Citacions
de fragments, oracions, expressions que criden l’atenció.
-Hipervincles amb elements de la xarxa relacionats amb quelcom de la lectura.
-Comentaris sobre algun aspecte de l’obra: l’acció, els personatges…
-Anàlisi dels trets lingüístics
-Hipervincles amb elements de la xarxa relacionats amb quelcom de la lectura.
-Comentaris sobre algun aspecte de l’obra: l’acció, els personatges…
-Anàlisi dels trets lingüístics
(en aquest
cas concret, com que l’autor és valencià però de parla oriental, vos proposem
comentar els trets dialectals de l’obra)
-
Remarques sobre els jocs lingüístics de l’obra, si en té.
- Proposta de preguntes i/o reflexions per a debatre amb la resta a partir d’algun aspecte, dubte…
- Escriptura d’alguna idea imitant l’estil del llibre
- Proposta de preguntes i/o reflexions per a debatre amb la resta a partir d’algun aspecte, dubte…
- Escriptura d’alguna idea imitant l’estil del llibre
La
finalitat de la proposta és llegir un mateix llibre un grup del centre o de la
classe o amb altres lectors desconeguts, en l’espai limitat d’un tweet (140
caràcters) i un període de temps consensuat. Tot allò que escrivim a Twitter és
públic i compartit i el hashtag o
etiqueta ens ajuda a seguir la conversa com, per exemple, #Aloma.
Aquest
tipus de lectura compartida i conjunta deslocalitza la lectura del centre
educatiu i la porta al món virtual, dóna protagonisme als lectors que poden
mostrar els seus sentiments abans, durant i després de la lectura i els lectors
són els que produeixen els continguts perquè l’entorn pot afavorir una major
participació.
A banda
d’aquestes indicacions per orientar l’alumnat sobre el tipus d’intervencions
que hi poden fer, es subratlla la importància, tenint en compte que la tertúlia
a Twitter serà pública, de tindre cura del registre lingüístic i la
correcció ortogràfica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada